Základní informace
  

Speciální třídy

Naše škola poskytuje výchovně vzdělávací péči žákům se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s vícečetným postižením a s poruchou autistického spektra. Vzdělávací program ZŠ speciální je koncipován jako desetiletý a jeho absolvováním žáci získávají základy vzdělání.

Žáci s autismem mají zřízenu samostatnou třídu, ve které s nimi pracují speciální pedagogové – učitel a asistent pedagoga. Dopolední vyučování probíhá v blocích. Důsledně uplatňujeme strukturovaný způsob výuky, podpořený vizualizovaným časovým plánem všech činností. Všichni žáci mají speciálně upravené pracovní místo, výukové činnosti probíhají většinou individuálně. Díky vizualizaci a strukturalizaci mají jasnou představu o množství práce a o jejím ukončení. Veškerá výuka probíhá za podpory „Výměnného obrázkového komunikačního systému“ (VOKS). Ve vhodně upravených podmínkách se žáci učí triviu, získávají poznatky nutné k orientaci ve světě, učí se pracovním dovednostem s cílem maximální soběstačnosti asocializace. Samozřejmou součástí je individuální práce s žákem, ověřování jeho znalostí a především pochvala a motivace pro další práci.

Škola se snaží vytvářet podmínky pro uplatňování systému ucelené rehabilitace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. V rámci tohoto přístupu klademe důraz na týmovou spolupráci s využitím celé řady alternativních metod a forem výuky.

Patří mezi ně:

Alternativní výuka čtení, psaní, počtů (Globální výuka čtení, Psaní hůlkovým písmem, Sociální čtení a počty)

Projektová výuka věcného učení

Muzikoterapie

Canisterapie

Hippoterapie