Základní informace
  

Zakladní  škola  praktická

je určena žákům, kteří potřebují speciálně pedagogickou péči. Všichni vyučující jsou speciální pedagogové.

Výuka je zaměřena především na praktické znalosti a dovednosti. Žáci po ukončení povinné školní docházky odcházejí na střední odborné školy a odborná učiliště. Zpětně se dozvídáme, že v praktických činnostech patří naši žáci mezi nejlepší. 

V posledních deseti letech prošla škola rozsáhlou stavební rekonstrukcí (výměna oken, nová střecha, rozvody vody a topení, osvětlení apod.) Vybudována byla rehabilitační a relaxační třída pro děti ze speciálních tříd a pro děti s tělesným postižením. Nová je i počítačová učebna a nově vybavené jsou odborné pracovny výtvarné výchovy a dívčí pracovny.

Výuka probíhá ve světlých třídách vybavených novým nábytkem. Každá třída disponuje kompletní audiovizuální technikou. Ve vybraných třídách jsou umístěny interaktivní tabule. Kromě odborných pracoven a tříd slouží dětem také např. dřevo- a kovodílna, knihovna, jídelna s jevištěm, pracovna informatiky s moderním vybavením a výukovými programy, velká tělocvična. Nechybí speciální pracovny, kde probíhá individuální výuka dětí s autismem.

Přestávky mohou žáci trávit ve velkém školním atriu. Malé atrium, které je přebudované na zahradu v japonském stylu, využívají k relaxaci nejen žáci, ale především zaměstnanci školy.

Každý rok se děti zúčastňují mnoha sportovních a výtvarných soutěží, ve kterých tradičně obsazují přední místa (v dopravní soutěži, ve vybíjené dívek, fotbalu, stolním tenisu apod.). Nejnáročnější a nejrozsáhlejší bývá atletický čtyřboj, ve kterém se žáci i letos probojovali až do národního finále. Sama škola pořádá okresní kolo v nohejbalu a stolním tenisu. „Jako velmi úspěšné bylo hodnoceno pořádání národního finále atletického čtyřboje v roce 2010.

Škola se zapojuje také do projektů spolufinancovaného ESF.

 

 Žáci, kteří díky svému handicapu byli v běžné základní škole vždy mezi posledními, mají možnost mezi sebou soutěžit a v soutěži uspět. Necítítí se odstrčené,naopak, jejich sebevědomí roste a zdravě se rozvíjí i jejich osobnost.

Tím se naplňuje poslání školy – připravit žáky pro život tak, aby se úspěšné začlenili do společnosti.